BROSURI | CATALOAGE | ALBUME | CARTI

Brosurile si Cataloagele sunt una dintre cele mai intalnite optiuni atunci cand vorbim de promovarea unei companii. Sunt un instrument de marketing deosebit de important, versatil si util pentru orice societate. Rolul brosurilor si cataloagelor este de a promova si informa despre gama de servicii sau produse oferite clientilor sau potentialilor clienti.

Brosura ofera o imagine de ansamblu asupra unei companiei si informatia care poate fi adaugata in paginile ei tine doar de obtiunea beneficiarului.   

Un catalog cu produsele pe care le oferiti sau un catalog cu mostre de produse, este o modalitate sigura si profesionista pentru a va face remarcat. Mostrele de produse aplicate in catalog, este o modalitate sigura de a prezenta clientului varianta reala a produsului ce urmeaza a fi cumparat.

Legarea Brosurilor si Cataloagelor

Capsarea stil caiet

Capsarea stil caiet este alegerea ieftina si eficienta de legare pentru brosurile comerciale care nu depasesc 60 pag la interior si o grosime a paginilor de 130g/mp. Capsarea se face pe mijlocul formatului deschis al paginilor si de aceea este necesar ca paginile de interior ale unei astfel de brosuri capsate sa fie intotdeauna multiplu de 4. Adica brosurile trebuie sa aiba la interior 8 pagini; 12 pagini; 16 pagini, samd., astfel incat numarul de pagini sa fie egal atat in partea stanga a capselor cat si in partea dreapta a acestora.

Atunci cand se doreste indosarierea brosurilor tiparite, se poate folosi capsarea cu capse omega, care permite indroducerea acestora in bibliorafturi sau caiete mecanice, datorita buclei exterioare a capsei. Astfel se pot pastra o succesiune de brosuri importante in cadrul unei companii.

Brosarea cataloagelor 

Brosarea cataloagelor sau a brosurilor este alegerea perfecta pentru publicatiile care depasesc 32 de pagini. Coperta se va indoi de 2 ori, va imbraca blocul de file si va crea un cotor patrat iar paginile vor fi  lipite in interiorul acestui cotor. In functie de numarul de pagini se poate opta pentru o brosare la cald cu termoclei sau cu PUR ( poliuretan). Atunci cand numarul de pagini este mai mare si cotorul depaseste 5 mm, acesta poate fi personalizat cu informatii relevante.

Brosarea cataloagelor cu poliuretan

Brosarea cataloagelor cu PUR este recomandata atunci cand catalogul depaseste un numar de 160 de pagini sau paginile sunt foarte groase, peste 170 g/mp. Ori catalogul are o hartie la interior de diferite tipuri, cum ar fi un amestec de coli de calc cu hartie dublu creatata si/sau hartie offset. Lipirea se face la nivelul celulozei din hartie si reactia chimica care urmeaza are nevoie de un termen de 24 de ore pentru a deveni definitiva. Prin acest tip de legare se evita destramarea catalogului si pierderea filelor si este recomandata pentru manualele de utilizare, pentru brosurile tehnice sau pentru cataloagele care necesita folosire asidua.

Coaserea cu ata si brosarea

Coaserea cu ata si brosarea ofera unui catalog sau unei brosuri eleganta si imbina eficienta lipirii cu termoclei cu eleganta deschiderii maxime a cotorului, datorita coaserii cu ata. Astfel se poate vizualiza corect toata imaginea colii tiparite iar trecerea pozelor de pe o pagina pe alta va fi impecabila.  Acest tip de legare este utilizat pentru a promova un aspect curat, profesionist si elitist si este utilizat la cataloagele de fotografii, cataloagele de mobila premium, cataloagele de arhitectura, a cataloagelor fashion sau a brosurilor cu produse de lux.

Coperta Brosurii, un aspect esential!

Coperta brosurii sau a catalogului ofera cel mai mare impact vizual si aceasta trebuie tratata cu o atentie deosebita. Coperta va oferi imaginea de ansamblu a intregii brosuri, indiferent de continut iar decizia de a o rasfoi se bazeaza pe impactul pe care il ofera coperta. De aceea, innobilarea copertei este intotdeauna o ideea excelenta.

Fie ca vorbim de o coperta stantata in diferite forme, fie ca aplicam plastifiere, lacurie UV, emboss sau folio, coperta unui catalaog trebuie sa fie cu cel putin 3 masuri mai groasa decat interiorul catalogului. Astfel, catalogul capata prestanta si va influenta in mod pozitiv produsele promovate in acest fel.

Cand vorbim de cataloage de arta, albume de fotografie, cataloage istorice, cataloage de promovare a unor localitati turistice sau de arhitectura, atunci coperta cartonata din mucava de legatorie, „hard-cover”, este o varianta care trebuie avuta in vedere. O astfel de coperta confera eleganta si poate transforma catalogul tiparit intr-un cadou excelent oferit cu diverse ocazii.

 

Tips&tricks

  • Brosurile ofera mai mult spatiu atunci cand vreti sa transmiteti mai multe informatii despre companie sau produse decat alte articole tiparite.
  • Selectati formatul adecvat. Formatul include diverse elemente de care trebuie sa tineti cont: dimensiunea, tipul de hartie, numarul de pagini, tipul de legare sau finisari speciale.
  • Formatele economice de brosuri sunt A5 (210 x 148 mm); A4( 297 x 210 mm); 200x 200 mm; 210 x 100 mm; 235 x 165 mm
  • Cheia este aspectul copertei, continutul informational si pastrarea designul brosurii simplu si aerisit. Prea multe informatii pot duce la aglomerarea brosurii sau a catalogului si ca atare, mesajul esential poate fi pierdut.
  • Limitati numarul culorilor folosite, intre doua si patru si utilizati fiecare culoare in mod consecvent. De exemplu, utilizati o singura culoare pentru titluri si subtitluri, iar alta pentru textul general.
  • Puteti adauga cupoane cu oferte speciale si reduceri in brosura.
  • Identificati-va publicul tinta. Brosura trebuie proiectata pentru acest public tinta pentru putea transmite un mesaj cat mai clar si concis
  • Alegeti cea mai buna metoda de distribuire a brosurii.